lördag 25 oktober 2008

Bruna och röda elefanter ......

Äntligen har jag sytt klart något av mina bruna och röda elefanttyger, nu väntar jag bara på att kunna hämta mina gula och gröna mm. Tröjans ärmar är sydda i lime Hilco från Neanobelle, mudden hade jag innan. Den turkosa härliga velouren är från Andersson & Hjalmarsson. Tröjan och byxorna är sydda i stl.86
Röda muddbyxor i stl.62, material från Jofotex


Detta setet är i stl 74, resår i midjan och här har jag stygnsatt elefanterna och broderat dem

12 kommentarer:

Helena sa...

Jättefina kläder! Snygg kombination med de bruna elefanterna med det limegröna och turkosa!

Ellilo sa...

Håller med. Fin färkombination!

Erica sa...

Åh Gillar den röda tröjan jätte mycket!

skrotis sa...

Tack för kommentarerna på min blogg! Jag ber om ursäkt, jag hade missat den första. Jättekul med en till "nybörjarbloggare" och vilka fina saker!

Anonym sa...

Tackar för kommentaren i min blogg! Måste säga detsamma och vad fint det var med dom broderade elefanterna på den röda dressen.

Anonym sa...

Verkligen härliga kläder! Det röda setet med de broderade elefanterna var superfint! :-)

Suimi sa...

Vilka härliga kläder! Jag gillar färgerna jätte-mycket!

Marie Frost sa...

Tack för titten i min pysselblogg! Var tvungen att titta in för att se vem det var som hälsat på, och jag säger till dig som du sa till mig, vad fina kläder du har sytt! Jag har också en brodermaskin, men jag har faktiskt inte använt den funktionen än... Hur har du gjort för att stygnsätta själv?

Bustråden sa...

Tack för kommentarerna, jag har scannat in en elefant och sedan stygnsatt den, elefanten gick bra att göra automatiskt annars tycker jag det blir bättre att göra det manuellt.

Marie Frost sa...

Följdfråga, vad använder du för program för att stygnsätta?

Bustråden sa...

Jag använder Berninas program v.5

Anonym sa...

Vilken elefantparad! Jättefina grejer.